Un antreprenor român a pregonizat că cele mai mari vânzări vor fi online. Mai exact, creșterile din mediul online la capitolul comerț vor ajunge vor fi de 3 ori mai mari decât acuma. Află care este motivul în articolul de azi.
“Am crezut si credem in tot ce inseamna comertul online. E insa loc de crestere. Oamenii sunt interesati sa cumpere online lucruri din necesitatea unei case. Totusi, acum, comertul online este la 6% din totalul comertului, este la un nivel incipient fata de alte state din vestul Europei. Banuim ca in urmatorii zece ani lucrurile vor evolua, ne asteptam la o triplare a business-ului care exista in prezent, sa ajunga la aproape 18-20% din totalul comertului. Lucrurile pot fi mai bine de atat”, a spus, pentru News.ro Dragos Diaconu, CEO WatchShop, unul din cele mai importante magazine online de ceasuri din țară.
Acesta a arătat că vânzările în mediul online din Marea Britanie, reprezintă mai mult de jumătate din întregul comerț, pe când Germania are undeva puțin peste 50%.
“Trebuie investit in continuare foarte mult. Exista si o tendinta de a merge catre automatizare, dar oamenii au inca nevoie de consiliere, de contact uman atunci cand achizitioneaza ceva”, a zis el.
WatchShop ocupă o bucățică importantă din piața de ceasuri online, dar firma are o istorie considerabilă, fiind activă în România încă din septembrie 2009, exact dupa sfârșitul crizei financiare.
“40% din clientii nostri sunt din Bucuresti, iar cele mai importante piete pentru noi, dupa capitala, sunt Brasiv, Timisoara, Cluj si Craiova”, a menționat unul dintre reprezentanți.
Ca medie, valoarea unui ceas cumpărat de pe internet este de doua ori mai mare, decât acum 10 ani, ne mai explică Dragos Diaconu:
“Pe de-o parte, a crescut puterea de cumparare a romanilor, iar acest lucru s-a reflectat si in valoarea medie a comenzii. Pe de alta parte, a crescut increderea in comertul online si clientii au inceput sa aiba curaj sa comande produse mai scumpe de pe Internet. Cosul mediu de cumparaturi este de 450 de lei in prezent. Daca in urma cu zece ani, clientii erau dispusi sa aloce aproximativ 200-300 de lei pentru un ceas , acum comanda medie este de 100 de euro pentru un ceas. Practic, valoarea medie a unui ceas achizitionat online s-a dublat”.
Antreprenorul vrea să-și extindă rețeaua de distribuție și să crească numărul de colaborări cu încă 25 de magazine unde își va vinde cele mai mari branduri cumpărate din afară NUMAI pe piața de la noi (William S., Ingersoll, Accurist si Sekonda).
Magazinul online a anunțat că va aduce și mai multe branduri de ceasuri din afară.