BUSINESS

ULTIMELE ȘTIRI

Industria auto în cădere liberă din cauza COVID-19

Industria auto mondială avea probleme și înainte de apariția coronavirusului. Acum, probleme lor s-au adâncit, din cauza căderii pie­ţe­lor şi a economiilor, ceea ce înseamnă și mai puține investiții în acest domeniu și nu numai.

Sectorul auto e unul dintre sectoarele economice care atrag cele mai multe investiţii străine, marii cons­tructori de autovehicule având un rol foarte important în rein­dus­trializarea ţărilor est-europene şi a altor eco­nomii în curs de dezvoltare. De aceea, trebuie să se știe că fluxurile de investiţii străine directe (ISD) vor fi perturbate grav.

Cel mai mare constructor de maşini din India a avut zero vânzări pe luna aprilie. În Germania, CEO-ul Volkswagen Herbert Diess a declarat că probabil singura modalitate de revenire a economiei este implementarea unui pa­chet de stimulare pentru sectorul auto. Fără fonduri nerambursabile, nu pornește nimic înapoi. VW, care este cel mai mare producător auto din lume, a vorbind, de asemenea, despre pierderile masive de profit în acest sector, dar își va plăti dividentele pe anul trecut.

Cu toate acestea, chiar și VW a solicitat ajutoare pentru a-și păstra uzinele din unele țări. Daimler a transmis o reducere de 6% a vânzărilor în primul tri­mestru.

Ford pregonizează pentru trimestrul II scăderi mai mari de 5 miliarde de dolari.

Renault, cel mai mare fabricant de maşini din Franţa, a avut parte de o finanțare de 5 miliarde de euro de la statul său de origine. Firma are 73.000 de angajaţi în Europa şi a introdus program scurt de lucru pentru aproape întregul său personal. Cu toate acestea, nu mai poate fi vorba de plata dividendelor. Vânzările Renault au scăzut cu 25% în primul trimestru. Toate aceste probleme a companiilor mari producătoare de automobile vor conduce la alte probleme în economia mondială, inclusiv în cazul proiectelor ISD și asupra pieței forței de muncă.

Analiştii de la Globaldata au spus că pierderile la nivelul vânzărilor auto din cauza noului coronavirus se ridică la 3,6 milioane de unităţi. De la săptămână la săptămână, aceste pierderi cresc din ce în ce mai mult.

„Este un de­zastru total pentru industria auto. Ne chinuim ca în iad“, a spus, sub tăcere, un executiv al unui producător de com­po­nente auto din Germania.

Piața din China reprezintă speranța principală pentru multe companii din sectorul auto, însă și acolo sunt probleme. Vânzările de mașini îm prima jumătate a lunii februarie au scăzut cu 92%. Însă în ianuarie a coborât la 33%, ceea ce a fost o veste bună.

„Oa­me­nii se vor întreba: «De ce am nevoie de fapt? Chiar am nevoie de o maşină mai mare?» Piaţa este încă dominată de SUV-uri“, a declarat Jim Saker, di­re­c­­torul Centrului pentru Managementul Auto­ve­hi­cu­­lelor de la Universitatea din Loughborough, M­area Britanie.

„Oamenii vor păstra probabil maşinile mai mult timp. Nu vor dori să schimbe sau să vândă. Ultima dată când am avut un astfel de şoc, în 2007/08, oamenii au cumpărat maşini mai mici sau rulate.

Au făcut un pas înapoi. Prin urmare, companiile care se vor descurca mai bine sunt cele care au produse de la capătul inferior.“

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *