Candidații pentru postul de pilot de avion au fraudat examenul de licență! Au reușit să fraudeze examenul de licență în grup, examen în urma căruia, dacă treceau și de cel de practică, ar fi putut deveni piloți de avion. Aceștia erau studenți la Autoritatea Aeronautică Civilă Română. Cei care ar fi trebuit să conducă un avion plin cu sute de oameni au fotografiat testele grilă de pe foile din sală, le-au distribuit pe un grup de WhatsApp și alți câțiva care nu se aflau în timpul examenului trimiteau acestora răspunsurile.
Au fost date publicității chiar și câteva dintre mesajele de pe grupul de WhatsApp, studenții îndemnându-se, unul pe altul, să greșească câteva grile, pentru ca examinatorii să nu-și dea seama că au copiat.
“Mai greșiți câte una, colegii, să nu bată la ochi”, își spuneau studenții în timpul examenului de Meteorologie, examenul cel mai dificil dintre toate.
În perioada acestor examene, 5-8 august 2019 și 29 august 2019 la Școala de Aviație Civilă – SSAvC și pe 9-10 august 2019 la Autoritatea Aeronautică Civilă Română – AACR au avut loc fraudele.
Unitățile de învățământ trebuiau să primească toți candidații pentru “piloții particulari”, prima etapă din mai multe, pentru a ajunge să pilotezi un avion. După ce studenții erau admiși la ambele teste de examinare, practică și teoretică, erau considerați absolvenți ai facultății și puteau pilota un avion.
- WhatsApp, mijlocul de fraudare cel mai eficient
Dacă obții licența menționată, primești un brevet prin care poți zbura “doar singur sau alături de un prieten”, astfel cum au menționat reprezentanții AACR pentru cei de la Libertatea. Dacă obții licența, pentru a pilota avioane comerciale mai trebuia să dai încă 2 examene, tot la Autoritate, unul teoretic și altul pe calculator.
Libertatea.ro a cerut lămuriri, astfel, cei de la autoritate, le-au răspuns în urma investigației:
“Nu am crezut că așa ceva se poate întâmpla!”, au declarat Armand Petrescu și Tudorel Roman, primii doi oameni din organigrama AACR. În sesiunea respectivă examenul a fost dat de 51 de oameni, dintre care doar 16 au promovat. Doi dintre aceștia au obținut inclusiv licență de pilot, după ce au trecut cu bine testele practice.