Havana Club Romania

ULTIMELE ȘTIRI

Pe ce se bazează consumatorii când aleg ce iaurt să cumpere

Iaurtul reprezinta unul dintre domeniile in care importanta competivitatii dintre companii este absolut cruciala pentru desfasurarea corecta a comertului. Acestia incearca sa-si atraga consumatorii in toate modurile posibile: iaurt cu fructe/arome mai gustoase, noi si diferite, iaurt simplu eco etc. Pe de alta parte, vorbim si despre un domeniu in care consumatorii cumpara foarte mult: 3 sferturi dintre români cumpara acest produs de minimum 2-3 ori pe săptămână, adica 1-5 il consuma in fiecare zi, dupa cum ne demonstreaza datele recente ale unui studiu realizat de Kantar TNS România pentru Progresiv.

Atat de ridicat este consumul in cazul acestui produs, incat s-a extins si la alte mese, in afara de dimineata, respectiv: cina a fost specificată de o treime dintre respondenți, prânzul de 14%, iar gustarea dintre mese de 28%.

1 din 10 români sustine ca mananca cel putin o data pe saptamana iaurt, iar maximul il intalnim undeva la cei 42% dintre respondenti, care au declarat ca obisnuiesc sa consume de 2-3 ori pe sap produsul. Iaurtul simplu este, cu toate acestea, cel mai preferat de romani, 56% consumandu-l, fiind achizitionat in special de persoanele trecute de 35 de ani.

Dupa iaurtul simplu, in top urmeaza iaurtul cu fructe și cel de băut, fiecare reprezentand 30% în consum. Primul este in special consumat de catre tinerii (18-24 ani) din mediul rural, cu reședința în provincie.

Totusi, cel grecesc și cel bio raman in primele 5 categorii preferate de consumatorii romani, avand o pondere de 19% si 14%. Primul este mai ales achizitionat de femeile din orașele mari și din București și mai puțin de locuitorii din regiunea Olteniei.

Motivul principal pentru care iaurtul grecesc ramane in top se datoreaza aportului ridicat de vitamine și calciu (59%), dupa cum arata explicatiile respondentilor studiului Kantar TNS România. De asemenea, ar ajuta corpul in functionarea corecta a organelor sale si a sistemului per ansamblu – de exemplu menținerea unui tranzit normal (55%), a stării de sănătate, în general (47%), întărirea sistemului imunitar (34%).

Principalul criteriu de cumparare il reprezinta termenul de valabilitate și încrederea pe care o auin brandul sau producătorul respectiv (cam 4 din 10 consumatori vad astfel lucrurile) și lista de ingrediente, 37% dintre ei cumparand produse fără E-uri sau aditivi alimentari.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *