In fiecare an piata evolueaza, asa ca si tu ar trebui sa faci la fel! E important, intotdeauna, ca cererea sa fie in pas cu oferta si viceversa, de aceea, daca detii un magazin online si vrei sa stii cum ai putea sa-si cresti vanzarile, atunci fii atent la acest articol!
Comerțul electronic este unul dintre domeniile care prezinta cele mai mari rate de creste si piata va trece in mod cert de 3,5 trilioane de euro până în 2020, dupa cum arata statisticile. Motivul principal invocat a fost si este tendinta rapida de dezvoltare a acestei piete in tara noastra, aproximand ca valoarea ei va trece de 4,5 miliarde de euro anul acesta.
Profesionistii care lucreaza in acest domeniu ar trebui sa-si impuna in mod obligatoriu sa aplice comerțul transfrontalier.
Asta deoarece, pe termen scurt, comerțul online transfrontalier va insuma 1/3 din toate vânzările de pe internet, dupa cum arata analiziile PayU. Totodata, conform barometrului cumpărătorului online din 2018, in anul precedent 6 din 10 cumpărători online europeni au cumparat produse de pe un site extern, care nu apartine tarii noastre, iar 76% au declarat ca au fost multumiti de serviciile ce li s-au oferit. Cumpărăturile online în tarile terte sunt o adevarata tendinta in crestere, iar Romania nu face nici ea exceptie la acest capitol, cu atat mai mult cu cat face parte din UE. Un studiu realizat de curand a demonstrat că 66% dintre companii vor sa-si creasca afacerile prin accesarea de noi piețe globale.
Cele 3 reguli de capatai in domeniul cumparaturilor online sunt, cu referinta la consumator/client/internaut, ca experienta sa fie: plăcută, sigură și personalizată. In functie de experientele pe care le-au avut pe aceste site-uri, studiile arata ca 41% dintre clienti si-au schimbat preferintele cu privire la un brand la altul, deoarece una dintre ele lipsea o abordare personalizata; pe de alta parte, 50% au declarat ca motivul a fost “experiența de cumpărare negativa”, citat din raport Accenture.
Prin urmare, profesionistii din domeniu ar trebui să se asigure că mesajele și ofertele lor sunt usor de accesat si atragatoare, de interes, pentru consumatorii locali, indiferent de localtia lor – instagram, facebook, youtube etc. Rețelele de socializare, de pilda, sunt cele mai puternice modalitati de advertising de astazi.
Totodata, furnizorul de servicii ar trebui sa se asigure ca le ofera la checkout cat mai multe posibilitati de plata, precum si o modalitate de plata cat mai usoara, deoarece multi pleaca:
- cam 70% dintre clienti nu mai doresc sa cumpere cand ajung la checkout;
- 13% dintre clienti se opresc din plata, deoarece nu au la dispozitie o modalitate pe care sa o prefere