BUSINESS

ULTIMELE ȘTIRI

Punctele forte ale unui brand de angajator

Specialistii in recrutare care actioneaza in tara noastra cred ca brandul de angajator este esential pentru succesul unui proces de recrutare, dupa cum arata un sondaj realizat de curand de firma My HR Lab. Mai mult decat atat, aproape jumatate dintre firmele care functioneaza in tara sunt angajate, in acest moment, in dezvoltarea brandului de angajator.

In luna ianuarie 2019, firma My HR Lab a inceput in mediul online chestionarul “Importanta brandului de angajator in recrutare”, chestionar la care au pariticpat mai mult de 200 de profesionisti care au legatura cu procesele de recrutare din tara.

Piata fortei de munca din Romania are 2 directii importante si diametral opuse: lupta pentru talente, in domeniile IT sau BPO si, a doua, industriile (ca HORECA sau constructii), care duc o lipsa imensa de personal.

A opta editie a conferintei HR 2.0, care a fost planificata sa aiba loc pe data de 28 februarie, la Hotel Sheraton, are ca tema principala exact aceasta problema din Romania, la care vor participa, de altfel, specialistii cei mai mari din resursele umane, antreprenori, manageri,precum si consultanti.

Intrarea este gratuita, mai multe detalii si inscriere aici

Cei mai mult dintre (91%) oamenii care lucreaza in domeniul de resurse umane si hiring manageri cred ca brandul de angajator este esential in procesele de recrutare. Daca aproape jumatate dintre participantii de la sondaj spun ca functioneaza, in acest moment, la definirea si dezvoltarea brandului de angajator, atunci un procent putin mai mic dintre ei spun ca deja au un brand de angajator definit si cunoscut pe piata locala.

Principalele lucruri care ii atrag pe participanti sunt:

  • Parerea angajatilor si a fostilor angajati despre companie (67% dintre respondenti);
  • Pachetul salarial si beneficiile (57% dintre respondenti);
  • Oportunitatile de dezvoltare si avansare in cariera (52%).

Alte aspecte ale brandului de angajator considerate importante:

  • Renumele companiei (47%);
  • Cultura organizationala (37%);
  • Prezenta si continutul in social media (26%).

Sondajul a avut ca obiect de test 200 de profesionisti, respectiv:

  • 67% lucreaza in companii multinationale,
  • 27% in companii locale si
  • 9% in companii cu capital mixt.

In functie de industria pentru care recruteaza:

  • 32% cauta candidati pentru companii active in IT&C,
  • 19% pentru companii din domeniul serviciilor profesionale,
  • 14% pentru productie,
  • 11% pentru retail,
  • 8% pentru industria BPO,
  • 5% recruteaza pentru companii din domeniul logistica si transport,
  • 11% recruteaza pentru industrii precum: farma, financiar-bancar, oil & gas sau constructii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *