Havana Club Romania

ULTIMELE ȘTIRI

Povestea magazinului MioBio care vinde produse cosmetice organice

Alma Rusu și Ioana Păun sunt 2 antreprenoare care au avut puterea de a iesi din mediul corporatist in care lucrau si, in numai 9 ani de la momentul prezentarii demisiei, a trecut cu bine toate provocarile pentru a-si pune pe picioare afacerea. Totusi, ar trebui precizat ca cel mai dificil lucru a fost reusita sau succesul intr-un domeniu care nu-si gaseste o piata de consum prea mare: cosmeticele organice. Si-au numit magazinul MioBio si, usor,usor si-au creat o clientela fidela, din ce in ce mai crescanda, din care fac parte toate categoriile de varsta.

Alma și Ioana au lucrat inainte in mediul bancar, in total 14 ani, fiind prietene si impartasind acelasi vis: sa fie propriul lor sef au infiintat o afacere impreuna. În 2008, Alma iesea din domeniu, la fel si prietena ei, care la acel moment mai avea si de nascut un copil, viata grea deci! In ciuda provocarilor,au reusit sa construiasca magazinul cu cosmetice organice MioBio, într-un spațiu închiriat din centrul Capitalei.

„Eram consumatoare de bio și îndrăgeam produsele naturale de îngrijire, astfel încât acesta a fost un domeniu cu care am cochetat din start, când am alcătuit mica listă de posibile idei de business, fiind cel ales într-un final, fără niciun dubiu”, ne spune Alma.

La magazinul lor nu treceau pragul, cand compania inca era in stadiul de start-up, decat femei care abia devenisera mame si voiau sa afle mai multe despre efectele cosmeticelor organice pentru îngrijirea bebelușilor, însa categoria de varsta a crescut, acuma fiind si studenți, corporatiști sau pensionari.

„Acum 9 ani am început ca business de nișă. Între timp, interesul pentru produse bio a crescut foarte mult, astfel încât clienții care ne trec pragul sunt informați, cu așteptări clare și dorințe precise. De regulă sunt persoane cu venituri medii sau peste medie, totodată vin la noi și studente sau doamne în vârstă care cumpără cu mare plăcere săpunuri franțuzești cu aromă de lavandă sau de trandafiri de Grasse. De fapt, numitorul comun care unește clientela noastră este educația. Ce am mai observat este că timpul petrecut în magazin este relativ mai lung față de alte magazine”, spune Ioana.

Consumatorii au de ales dintre 45 de branduri, 12 fiind importate direct din spațiul UE, in mare parte de pe piete deja consacrate in domeniul in care lucreaza cele doua antreprenoare, de pilda Germania, Austria sau Franța. Asa se face ca, acum, pe piata noastra se gasesc si Susanne Kaufmann, Less is More, Florascent Parfumeurs, Förster’s Natural Products si, in ultima perioada, Biobrush Berlin. Pentru a-si dezvolta cat mai mult business-ul si, cum e principiul acela din business, capitalul trebuie rulat, au inceput sa investeasca si in țările baltice, mai exact in Letonia, de unde importă cosmetice organice mai speciale, alese, deoarece contin o concentrație mai mare de extracte naturale din flora nordică (mărcile Madara, Mossa).

„La scurt timp după deschiderea magazinului am început o colaborare foarte bună și cu importatorul produselor Weleda, pentru care facem distribuția în magazinele bio și naturiste din București și din țară. Din start ne-am dorit și produse românești pe rafturile MioBio, iar în prezent listăm gamele Sabio, NN Cosmetics, Trio Verde, Raftul cu miresme, Atelierele Spheric, dar și sacoșele de pânză de la Atelierul de pânză. În acest moment ponderea brandurilor românești a ajuns la 10% din ofertă.”, mai spune Alma.

Majoritatea consumatorilor cumpara săpunuri, geluri de duș, șampoane și pastă de dinți, adica mai pe scurt, produsele „de uz curent”, care au o achizitionare sigura, deoarece intotdeauna populatia va avea nevoie de ele. De asemenea, un procent important din vanzari il reprezinta si produsele de îngrijire a tenului. În medie, magazinul are cam 20 de clienți in fiecare zi. 1 comandă are, in medie, o valoare de cam 200 de lei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *